راه حل نداشتن انگیزه برای تمرین

تمرین

 

نداشتن انگیزه برای تمرین از مشکلاتی است  که تمامی ورزشکاران در هر سطحی امکان مواجهه با آن را دارند ، حتی خود شما هم حتما با این مشکل دست و پنجه نرم کردید، برخورد منطقی با این مشکل کمک بزرگی به پیشرفت و حفظ انگیزه برای تداوم  تمرینات میکنه در ادامه شما رو با چند راه کار عملی آشنا میکنیم :

 

۱- همیشه در ذهن یک هدف تمرینی مشخص داشته باشد
اهداف انگیزه سازند یک تصویر مشخص در ذهن اعلانی بر این است که بدنبال آن باشید یک هدف مشخص به فرد دلیل تمرین کردن را می دهد
هدف صرفا اجرای تمرین نیست بلکه اجرای تمرین برای مقصود مشخصی می باشد هدف تان برای خودتان می بایست بزرگ جلوه کند .

۲- برنامه تمرینی خود را قابل اجرا و واقعی سازید
نگاه کردن به تمرین با این دید که یک فعالیت فیزیکی ضروری است و در هفته سه بار آن هم هر جلسه برای یک ساعت تا حداکثر دو ساعت و با تمام انرژی به آن پرداخته شود باعث خواهد شد که برنامه کاری روزمره تان برای تان بسیار مهم تر جلوه کند یک برنامه ای که هر روز عصر نیازمند سپری کردن ۳تا ۴ ساعت باشد یک برنامه خسته کننده و بی اثر تلقی می شود
جان گریمیک (JOHN GRIMEK) همیشه براین نکته تاکید داشته که باید از تمرین کردن لذت برد این عقیده بسیار عقلانی جلوه میکند و می بایست به هر ترتیبی که شده جلسات تمرینی را مبدل به یک چنین شرایطی کرد

۳- برنامه تمرینی را تغییر دهید و پس از یک دوره تمرین ۵تا۹هفته ای یک استراحت مختصر برای خودتان در نظر بگیرید
تغییر در برنامه تمرینی به منزله دور شدن و منحرف شدن از حرکات نتیجه بخش پایه ای نمی باشد بلکه به معنای آن زدودن هر نوع موارد بی فایده از تمرین در جهت حفظ شوق اشتیاق به تمرین می باشد برای مثال حرکت پرس سرشانه با هالتر ازپشت را با پرس سرشانه با هالتر از جلو تعویض کنید اگر تابحال آن را بصورت ایستاده اجرا کردید حالا آن را بر روی میز سرشانه با تکیه گاه اجرا کنید و یا بالعکس بطور متوسط مدت زمانی که یک بدنساز می تواند از یک برنامه تمرینی نتیجه بگیرد معمولا شش هفته عنوان می کند این موضوع را بعضی ۴تا۵ هفته می باشد
در گروهی نیز تا ۸ویا ۹ هفته نیز می تواند ادامه داشته باشد سعی کنید بهترین سیکل منطبق با خودتان را بیابید و سپس با حفظ شدت در تمرینات آن دوره را سپری کنید و سپس چند روز و حتی یک هفته استراحت کنید خیلی از بدنسازها این کار را دوست ندارند اما تا جایی که یک سیکل تمرینی ثمربخش بوده باشد یک استراحت مورد نیاز برای سیستم عصبی بدن را نیز براورده کند با پیروی از موارد فوق روند اجرای تمرین و ادامه دادن به آن را برای خود استوارتر سازید و بدین ترتیب همیشه با انگیزه به تمرینات تان بپردازید.

یک نظر بدهید

ad
ad
پیشنهاد U-Fit
 
سی جی سی چیست ؟(CJC)
۲۰,اردیبهشت ۱۳۹۵
توسط U-Fit
داروها
ادلمه مطلب
ad
جدیــد ترین ها
cjc 1295

سی جی سی چیست ؟(CJC)

کالری

۱۰ باور ساختگی و نادرست درمورد کالری‌ سوزی

محاسبه شاخص توده بدنی BMI

ارتباط ماساژ و تمرینات

ایروبیک یا بدنسازی مساله این است؟

قوانین اندازه گیری وزن در دوران رژیم کاهش وزن

قند میوه و تاثیر آن بر روی اضافه وزن

U-Fit Corporation. All right reserved 2014 - Powered By : Sun Design©