دانستنیهای ضروری پروتئین وی

مکمل ها

 

 

پروتئین یک ماده مغذی مهم است که همه بطور روزانه به آن نیاز دارند. پروتئین در ترمیم سلولهای بدن، ترمیم و بازسازی عضلات و استخوانها و کنترل بسیاری از فرآیندهای مهم بدن مربوط به سوخت و ساز نقش بسیار کلیدی ایفا می کند.پروتئین منبع بسیار مهمی برای تامین انرژی بدن می باشد.
پروتئین وی، خیلی پیش از آنچه فکر می کنید، در دسترس بوده است. این مکمل را اصولا از همان شیری که هر روز می خوریم، می سازند .شیر از ترکیب دو نوع پروتئین به نامهای پروتئین وی به میزان (۲۰%) و پروتئین کازئین به میزان (۸۰%) تشکیل شده است. پروتئین وی پروتئینی خالص، طبیعی و با کیفیت بسیار بالامی باشد که از شیر گاو هنگام استحصال پنیر تولید می شود. پروتئین وی منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری است. بدن خود قادر به ساختن این آمینو اسیدها نمی باشد و بطور روزانه از طریق تغذیه غذاهای حاوی پروتئین نیاز خود را برآورده می کند. اسیدهای آمینه ضروری بلوک های سازنده عضلات ، پوست، ناخن و بافت های دیگر بدن می باشند. خالص ترین نوع پروتئین وی، پروتئین ایزوله است که حاوی کمترین میزان چربی، لاکتوز و کلسترول و بالاترین میزان آمینو اسیدهای ضروری می باشد. تحقیقات نشان میدهد که پروتئین وی عالی ترین نوع پروتئین و انتخاب بسیار خوب برای افراد در همه سنین می باشد.

فواید پروتئین وی:

  • افزایش توده ی عضلانی بدن (به راحتی جذب بدن می شود)
  • کاهش وزن بدن بخصوص چربی های بدن
  • افزایش قدرت ایمنی بدن توسط افزایش مقدار گلوتاتیون
  • پیشگیری از سرطان
  • کمک به فعالیت سلول های لنفوسیت که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند و در نتیجه کاهش تحلیل بافت های بدن در طی بیماری و افزایش سطح سلامتی و تسریع بهبودی بدن بعد از بیماری.
  • مطالعات جدید نشان می دهد این پروتئین از سرطان سینه نیز جلوگیری می کند.

مصرف پروتئین وی :

بدنسازان بطور طبیعی می توانند ۱۵۰ گرم در روز از این پروتئین مصرف کنند که البته این مقدار بستگی به وزن فرد و شرایط بدنی او دارد. معمولاً ۱ گرم پروتئین یا کمتر به ازای هر ۵/۰ کیلوگرم از وزن بدن در بدنسازان توصیه می شود

انواع پروتئین وی :

  1. پروتئین وی هیدرولیز شده: معمولاً در مصارف کلینیکی استفاده می‌شوند، زیرا تا حدی خرد شده‌اند و هضم آنها آسان‌تر است
  2. پروتئین وی مجزا: حاوی حداقل چربی، لاکتوز و کلسترول است، و ۹۰% بیشتر پروتئین دارد
  3. کنسانتره پروتئین وی: که شامل چربی، لاکتوز و ۲۹ تا ۸۹% پروتئین است که این مقدار به نوع محصول بستگی دارد.

مضرات پروتئین وی:

مصرف بیش از حد پروتئین وی بار کبدی را افزایش می‌دهد و باعث آسیب‌های جدی به کبد می‌شود و همانطور که می دانید بعد از قلب، کبد مهم ترین عضو بدن می‌باشد

یک نظر بدهید

ad
ad
پیشنهاد U-Fit
 
ارتباط ماساژ و تمرینات
۳۱,خرداد ۱۳۹۵
توسط U-Fit
تمرین
ادلمه مطلب
ad
جدیــد ترین ها

ارتباط ماساژ و تمرینات

ایروبیک یا بدنسازی مساله این است؟

محاسبه شاخص توده بدنی BMI

cjc 1295

سی جی سی چیست ؟(CJC)

کالری

۱۰ باور ساختگی و نادرست درمورد کالری‌ سوزی

ورود / ثبت نام

بازنشانی رمز عبور

U-Fit Corporation. All right reserved 2014 - Powered By : Sun Design©